torsdag 2. oktober 2008

Jeg vil kjøre bob;)

Lenge har jeg lurt på hva jeg skal finne på nå når jeg har lagt paraglideren på hylla. Har vært innom en del ideer, men det er ikke en dritt som virker så hinsides artig som å kjøre bob. Satte meg ned og leste litt om bobkjøring i dag faktisk...

Drawbacket (det er jo alltid noe) er at i tomanns-bob er maksvekten på 390 kg. "GREAT!!!" tenkte jeg. Bør jo gå greit hvis jeg for eksempel tar med kusina. Men...dersom man er to i kjelka og ikke når opp til maksvekta, skal man lesse på med vekter inne i boben. Det er jo så klart sånn at jo tyngre, jo raskere. Enkel fysikk. Det blir hvertfall 270 kg i vekter og boben blir svinetung å dytte i gang. Så i denne idretten er det rett og slett tjukkebollafeita som gjelder. Mulig det ikke blir en bob-karriere på oss, Sille. Men blir du med? En annen gang kanskje???



3 kommentarer:

sillesolheim sa...

Hahaha! Jeg er LETT med på bobbing! (Sjekk ut cool runnings som oppvarmng!)

Jeg er godt på vei forsåvidt, så om vi skaffer noen få vekter, så ordner tjukkabolafeita-kusina di biffen.
Push push min venn, and off we go!

Kusinetur til Lillehammer it is then?

Lisablogg sa...

Yeah, bebe! Jeg har noe business å ta meg av oppe Rjukan da. Må jo lissom dran helt ut når jeg har sagt det...Men nå er jo strikkhoppesesongen over for i år, så det er ikke noe i veien for litt bob først;)

Off we go!

sillesolheim sa...

Nå har det seg jo sånn at Rjukanbissnissen er vi to om, iom at deín kusine innehar et ubrukt kamikaze-gavekort. Så vi kan eventuelt kalle det dithen at vi nå har TO planer å ta oss av.